APIA: Cereri pentru ajutorul pentru motorină
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează potenţialii beneficiari că până la data de 31 ianuarie 2020 inclusiv se depun cererile de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantităţile de motorină utilizate în agricultură, aferente perioadei 1 octombrie – 31 decembrie 2019.
Cererile se depun la
Centrele Judeţene ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură,
respectiv al Municipiului Bucureşti, de către administrator/reprezentantul
legal sau împuternicitul acestuia, caz în care împuternicirea este emisă de
către administratorul /reprezentantul legal şi este însoţită de copia actului
de identitate al persoanei împuternicite.
Ajutorul de stat se acordă sub formă de rambursare a diferenţei dintre rata
accizei standard şi rata accizei reduse (stabilită la 21,00 euro/1.000 litri)
pentru motorina utilizată la efectuarea lucrărilor mecanizate în agricultură a
cărui valoare unitară este de 1,8959 lei/litru.
Pentru sectorul vegetal, cererile de plată pentru rambursare se depun însoţite
de următoarele documente: documente care dovedesc cantitatea de ciuperci
produsă, după caz; situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate
la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea
ajutorului de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în
anexa nr. 9; copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei
emise de vânzător pe numele solicitanţilor; copie a documentelor de identitate
şi/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit
modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare; adeverinţă în original de
la Registrul agricol, cu suprafeţele aflate în exploatare, în cazul în care au
intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru finanţare; adeverinţă în
original de la Direcţia pentru Agricultură Judeţeană, pentru suprafeţele
plantate cu vie nobilă, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea
de acord pentru finanţare.
Pentru sectorul zootehnic, cererile de plată pentru rambursare se depun
însoţite de următoarele documente: situaţia centralizatoare a cantităţilor de
motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă perioadei pentru care
solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform
modelului prevăzut în anexa nr. 9 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi
completările ulterioare; copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a
motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor; situaţia privind calculul
efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar şi vizată
de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform
modelului prevăzut în anexa nr. 10 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi
completările ulterioare; copie de pe cererea depusă de către apicultori la
consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare
sau permanente; copie a documentelor de identitate şi/sau a documentelor de înregistrare,
în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord pentru
finanţare.
Pentru sectorul îmbunătăţiri funciare, cererile de plată pentru rambursare se
depun însoţite de următoarele documente: situaţia centralizatoare a
cantităţilor de motorină utilizate pentru irigaţii, aferentă perioadei pentru
care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform
modelului prevăzut în anexa nr. 9 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi
completările ulterioare; copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a
motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor; situaţia centralizatoare
a cantităţilor de apă pentru irigaţii, întocmită conform modelului prevăzut în
anexa nr. 11 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare;
copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către
beneficiar/procesul-verbal de confirmare a volumului de apă livrat pentru
irigaţii, întocmit de către orice furnizor de apă de irigaţii; situaţia
suprafeţelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care
se solicită ajutorul de stat; copie a documentelor de identitate şi/sau a
documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de
cererea de acord pentru finanţare; dovadă cont trezorerie dacă au intervenit
modificări ale coordonatelor bancare faţă de cererea iniţială.
Toate documentele depuse în copie vor fi certificate pentru conformitate cu
originalul de către solicitantul sprijinului, însuşite prin semnatură şi vor purta
sintagma “conform cu originalul”.